Diadox

Drukte in het leven, rust in mijn lijf

Waar was jij om kwart over zes?

12 reacties

Er is een voor vandaag en een na vandaag. Een voor kwart over zes en een na kwart over zes. Vanmiddag op dat tijdstip werd bekend gemaakt dat het Bijenkorffiliaal waar manlief werkt, per 1 januari 2014 de deuren gaat sluiten. Welke consequenties dat voor hem, voor ons gaat hebben, kunnen we nog niet overzien.

Het heeft ons niet verrast, toch kwam het bericht onverwacht. Het is niet het einde van de wereld, het opent deuren die voorheen gesloten waren, blablabla. Maar het verdriet is daar. Het verdriet van onzekerheid, van twijfel, van onduidelijkheid. Het bericht is er, maar het besef is nog niet ingedaald, laat staan dat we de consequenties kunnen overzien.

Wat ik in ieder geval zeker weet, is dat het ons krachtiger gaat maken dan we zijn. We zullen door dalen gaan en hier en daar kleine piekjes bereiken. We zullen leren, vallen, opstaan en weer doorgaan. Onze wereld wordt door elkaar geschud, maar wij blijven staan. Naast elkaar, met elkaar, samen.

Manlief staat er niet alleen voor. Ik sta naast hem, voor hem, achter hem, waar ie maar wil. Net zoals onze zonen. Waar we zullen uitkomen, weet ik niet, maar ik wil erop vertrouwen dat er iets goeds uitkomt! Daar ga ik aan doen wat ik kan. Om te beginnen een kop koffie zetten en samen naar het vuurtje in onze tuin turen.

12 thoughts on “Waar was jij om kwart over zes?

  1. Pingback: Dol op Jupiter | Diadox

  2. oei, wij hebben laatst ook zoiets meegemaakt.
    Niet fijn, sterkte samen..

    Hier heeft het vooral voor nieuwe kansen gezorgd. Dat gun ik jullie ook.

  3. Pingback: Geloof, hoop en liefde | Diadox

  4. Hallo Anita

    Dat is een hele schok

    Maar vertrouw op elkaar en samen met je gezondheid is alles te overwinnen

    Gezondheid is het allerbelangrijkste.

    Ik spreek hier uit ervaring

    Als je gezond mag blijven is alles te overwinnen en is de rest maar betrekkelijk

    Het klinkt nu misschien niet realisties nu, maar neem van me aan het is de werkelijkheid

    Heel veel sterkte en succes samen

    Je moet eens naar de potcast luisteren van afgelopen vrijdagnacht van Casa Luna van Lex Bolmeijer met operaregisseuse Lotte de Beer (
    ( La Boheme) die geeft een mooie boodschap mee (uitgebracht 16 aug. 2013)

    Groetjes

    Cees

  5. Heel veel sterkte allemaal, en daarna succes !!!
    Lieve groetjes Jozee.

  6. Jee, wat een schok. Ik weet uit eigen ervaring hoe dat voelt. En er komt vast iets goeds uit voort, maar laat eerst maar eens de schrik, het verdriet en de woede bestaan. Pas daarna komt er ruimte voor wat nieuws. Neem vooral de tijd.
    Lieve groeten aan beiden van Annick.

  7. Geen fijn bericht, maar het vooruitzicht de uitdaging als gezin aan te gaan zal jullie inderdaad sterker maken. Succes en sterkte!

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 255 andere volgers