Leren dansen in de regen

Als ik oude tranen voel
Weet ik dat de maan
Weer achter de zon aanjaagt
Terwijl ik ook weet
Dat we één zijn
Zonder in elkaar
Te hoeven opgaan

Liefde gaat door
Net zoals het leven
En ik ontdek keer op keer
Diamanten dimensies
Aan mijn bestaan

Soms vergeet ik
Hoe krachtig
Mijn kwetsbaarheid is
En dat zij
Mijn snelheid van willen
Altijd weer inhaalt

Ze vermomt zich
In mijn adem
In oude pijn
En in mijn spiegels
Zodat ik ooit enkel en alleen
Mijn waarheid leef

Ik weet het
Ik kan het
Maar soms
Vergeet ik het

Dan laat ik me zakken
In het water
En laat dan in de stilte en
Met totale overgave
Alles los
Wat me niet meer past
En weet dat ik zo
Leer dansen in de regen

Een gedachte over “Leren dansen in de regen

Geef een reactie

