Winterslaap

In deze lange winter
Spiegel ik de stilte
Zoals zij
Dat doet met mij

De dagen zijn kort en koud
Kil en grijs
Toch deert het mij
Niets in het geheel

Ik zie enkel
Momenten van bezinning
En kijk terug en vooruit
In het nu

Duisternis en mist
Zijn net als
Stilte en rust
Metgezellen op reis

Ik koester ze
Als kostbare schatten
Onvindbaar
In alle andere seizoenen

Ze brengen me
Waar ik zijn wil
In de diepten van
Mijn hart en ziel

Ze geven mij
Met rust in hier en nu
Een goed gevoel
Op weg naar ooit

3 gedachtes over “Winterslaap

Geef een reactie

