Liefdesgedicht

Je zit in mijn binnenste
Net zoals aan de buitenkant

Je bent mijn verleden
Mijn heden
En mijn toekomst

Mijn licht
En duisternis

Het zaadje
De boom
Het blaadje

Mijn gevoel
En mijn verstand
Mijn hoofd
Mijn hart en mijn buik

Mijn zon
En mijn maan
Mijn dag
En mijn nacht

Mijn vuur en mijn water
Mijn aarde en mijn lucht

Mijn onrust
Die met een kus wordt gesust
En daarna rust

Je houdt me vast
Je laat me los

Bovenal ben je mijn spiegel
En net als met bloemblaadjes:

Ik hou van jou
Ik haat je!
Ik hou van jou
Hij houdt van mij
Hij houdt niet van mij
Ik hou niet van jou
Ik hou van jou!

Geef een reactie

