Spiegel als teken aan de wand

Als iedereen om mij heen
Mijn eigen spiegelbeeld laat zien
Wat zegt mijn boosheid op hen
Dan over mijn boosheid op mij?

Een kort lontje
Explosief door het kleinste woord of gebaar
Soms herken ik mijzelf niet
En vind wat ik in de spiegel zie raar

Boosheid als uiting
Van onvervuld verlangen
Ik wil iets
Maar wie is ik?

Is ik mijn ego dat zelfs de kleinste verandering
Tegenhoudt
Of is ik mijn ziel
Met mijn hart als kompas

Mijn boosheid is mijn ego
Dat bang is dat ze geen aandacht krijgt
Maar ze krijgt juist volledig de ruimte
In al mijn liefde en aandacht
Ze mag er zijn

Ik begin steeds beter te begrijpen
Dat mijn boosheid het kleine meisje is
Dat bang is niet gezien en gewaardeerd te worden
Om wie ze is

Door haar te zien en te laten zijn
Kan ze groeien tot die prachtige volwassen vrouw
Die zij aan de buitenkant wel zien
Maar ik zo vaak nog steeds niet voel

Een gedachte over “Spiegel als teken aan de wand

Geef een reactie

