Liefde door kieren

These are the days of our lives
No other days are coming
These are the days

Ik lees bovenstaand citaat op de Facebook-profielpagina van een dierbare oude bekende. ‘Het kostbare van de dagen ligt in het voorbijgaan ervan en hun breekbaarheid en stevigheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vergeet deze dagen, en vandaag in het bijzonder, nooit. Dit is de dag die jou vasthoudt als een moeder haar baby.

Het kippenvel rent over mijn armen, als ik mijmer over een etmaal vol bijzondere en gewone dingen; het heengaan van een moeder-moeder, klein geluk, een romantische verrassing, een passende herdenkingsdag, een gezellig buurvrouwensamenzijn, angst voor het onbekende, stille pubers, tot-op-het-bot-ontroerende songteksten, een geboorte.

Ik prijs me gelukkig in mijn groeiende besef dat dit moment het enige moment is dat ik heb, deze dag de enige dag. Gisteren geschiedenis, morgen toekomst en vandaag het ware geschenk. En in dit geschenk ligt alles opgesloten en piept de liefde door kieren naar buiten.

2 gedachtes over “Liefde door kieren

Geef een reactie

