Diamanten en parels

De wekker gaat vroeg. Het is nog donker. Ik hoef eigenlijk niet naar buiten te kijken, want als het mistig is, hoor ik dat al aan de geluiden. Zachter, gedempter. Even later loop ik mijn dagelijkse rondje met Knoet en fantaseer ik over straks. Want ik voel me -noem het raar als je wilt- toch een beetje opgewonden over wat vandaag te gebeuren staat. Omdat het niet zomaar iets is.

Het is nog steeds mistig als ik op mijn werk druk bezig ben. Tot een uur of half tien. Dan open ik de livestream van de NOS en zie ik een animatie. En verder vooral mensenpraat en wolken. Rond kwart voor tien loop ik even naar buiten. Omdat dat is waar ik wil zijn. De mist hangt als een stille deken over het bos waarin ik loop.

Ik kijk weer naar de livestream. Zie hordes mensen over de Faeroër Eilanden lopen, ietwat beteuterd kijkend naar het wolkendek. Achter de pc is zo gek nog niet. De zonsverduistering is daar prima te zien. Ik verbaas me zelf met het kippenvel dat over mijn armen raast als het zover is. En ook al is het slechts op een beeldscherm, ik geniet van de diamanten ring en de parels, zoals de weerman de bijzondere lichteffecten beschrijft.

Later op deze wereldgeluksdag ben ik in een klooster. Het is niet helemaal de bijeenkomst zoals ik hem mij had voorgesteld. Toch neem ik er iets uit mee: geluk is onder handbereik. Het belangrijkste wat je nodig ervoor hebt is liefdevolle aandacht, bijvoorbeeld voor het ritme van het leven.

Het doet me denken aan de quote: Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. Na vandaag zeg ik:

Het ritme van de zon brengt je diamanten en parels.

De beste vrienden van een meisje zoals ik 😉 …

Een gedachte over “Diamanten en parels

Geef een reactie

