Gedicht over moederliefde



Moeders zijn er in
Alle soorten en maten
Er is er natuurlijk maar een
Zoals die van jou en 
Ook die van mij

Zij hoort mij
Voordat ik iets zeg
Ze ziet mij
Al ben ik uit zicht 
Ze ruikt mij
In de wind
Ze proeft mij
In de aarde

Ze voelt mij
Zoals geen ander mij voelt

Zij geeft wat ze kan
Altijd teveel
En nooit genoeg
Altijd teveel
En nooit genoeg

Als kind vraag ik
Altijd teveel
En nooit genoeg
Altijd teveel
En nooit genoeg

Ze is niet meer onder ons
Dat laat onverlet
Het plekje dat zij
Voor altijd

In mijn hart beroert

Geef een reactie

