Wind van het leven

De wind giert om het huis, al sinds gisteravond. Het lijkt wel alsof hij alles, wat nog rest van de winter, wil wegblazen. Ga je gang, wind! Als ik buiten ben, brult hij ook langs de electriciteitskabels, die hoog in de lucht hangen. Het is alsof er een vliegtuig boven mijn hoofd hangt, zo hard is het geluid. Spannend, want mijn levendige fantasie stelt zich meteen voor dat zo’n draad best eens zou kunnen knappen.

Ik ben van plan om thuis te werken, in alle rust. Maar als ik de regen en de wind al vroeg in de ochtend aan mijn eigen lijf mag ondervinden, stel ik voor aan Kleine en Grote Zoon, om ze samen met nog twee vriendjes, naar school te brengen. Ik werk in de tussentijd dan wel op onze locatie in de stad. Ze kijken blij, maar laten dat natuurlijk niet merken. Gelukkig zien moeders alles!

Tussen de middag zijn we al weer thuis en loop ik een rondje met Knoet. Het is anders dan anders langs de dorpsrand; Knoet heeft haar oren plat tegen haar kop en ze knijpt haar ogen dicht. Als ze zit te plassen, valt ze bijna om. Dan rent ze, met de kop in de wind, hard weg. Ik lach hardop, ze ziet er zo grappig uit. Minder grappig is het flapperende dak van de bejaardenhuisjes even verderop!

Weer terug achter mijn bureau check ik de social media. Mijn oog valt op een foto op Facebook, met een toepasselijk-op-vandaag tekst, die de rest van de werkmiddag in mijn hoofd blijft hangen. Waarschijnlijk omdat ie niet alleen op de storm, maar ook op mijn streven in het leven slaat:

Sometimes in the winds of change
We find the direction that frees our hearts the most
And really, life is all about
Freeing our hearts

Mijn werkdag is voorbij. Ik sluit mijn laptop af en ga nog even lekker uitwaaien. Heerlijk, zo’n lentestorm!

Geef een reactie

