Ballonvaart van het hart II

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik het gedicht Ballonvaart van het hart schreef. Een gedicht dat ik schreef naar aanleiding van een besluit dat ik toen nam op basis van met name praktische argumenten. Ik nam onlangs een soortgelijk besluit, maar deze keer op basis van mijn gevoel. Daar schrijf ik heel andere gedichten door :-)!

Zomerjurk aan, wijntje in de hand
Voeten op tafel, lekker luw in de schaduw
Terwijl ik tuur
naar een eindeloos blauwe hemel

Voor mij staat een meisje
Met een ballon in de vorm van een hart
in haar hand

Zij wil hem vasthouden
en loslaten tegelijkertijd

Ze houdt hem stevig vast
met haar kleine knuisjes
Ze knuffelt en koestert hem
wetend dat ie dat soms zo mist

Dan laat ze hem los
en vliegt ie
hoger en hoger
zijn vrijheid tegemoet

En zij heeft haar handen vrij
en danst vol overgave
door de rest van haar leven

Geef een reactie

