Liefde kent veertig regels 

Genieten van de reis
Op het pad naar mijn waarheid
Zoekend naar het onbeschrijfelijke niveau
Schrijven met een pen vol liefde

Mijn droom als een lapje in de boom
Stil en lief stromend
Naar spiegelende harten
Dankbaar voor klein geluk

Vol vertrouwen en geduld
Reis ik naar binnen
Wurm mij door een flessenhals
En ga de schaamte voorbij

Ik zie liefde in ogen, glanzend als glas
Geef me over aan het leven
Het slotje van mijn hart gaat open
Ik vind de wijsheid van de liefde

Ik zuiver mijn ziel
Zie mijn donkere kant en
Slecht balsemend drempels
En stap in de stroom van het leven

Ik laat mij zien en zie de anderen
Met ons hart wat ogen niet zien
In de stilte voor de storm
Verbinden we innerlijk vol kracht

Hemel en hel
Als met onzichtbare draden
Krijgen we terug wat we geven
Hier en nu

Ik dans verder op mijn melodie
Borduur voort op de draden van het leven
Verzacht mijn hart
En verklein de afstand

Tot ik ben waar ik wil zijn
Geef mij over
Leer te vertrouwen en te geloven
Verlies mijn angst

De tijd laat los en
Geeft me nieuwe ruimte om
Als deel van geheel te bewegen
Als druppel in een waterval van liefde

Gedicht geïnspireerd door de schrijfreis Liefde kent veertig regels

3 gedachtes over “Liefde kent veertig regels 

Geef een reactie

