Sprong van liefde

Wolken groot
Grijs en wit
Drijven langzaam
Aan de zon voorbij

De wind fluistert
Ik hoor mijn naam
Zachtjes tikken
Tussen spruitend gras

Ik sta aan de oever
Van de rivier
Die ooit wenkte
En nu luidkeels roept

Niemand anders
Dan ik alleen
Bepaalt het juiste moment
Voor de sprong

In de rivier van mijn leven

Ik wil wel
Maar durfde niet
Zette in plaats daarvan
Kleine stapjes in haar bedding

Koud water went en haar vrezen
Blijkt steeds vaker
En steeds meer
Ongegrond

Ik sta in het ondiepe
Met groeiend vertrouwen
In en om mij heen
Onzichtbaar maar daar

Op naar de duikplank
Die het mogelijk maakt
Om de stilte van de angst
Te transformeren

Naar een sprong van liefde

Geef een reactie

