Droomvlucht

Eerste Paasdag, in de sprinter tussen Roermond en Venlo, op weg naar huis. Hollandse wolkenluchten buiten, enige reiziger binnen. Ik kom langs bos, velden en industrieel terrein. Ik zie een witte zwerfhond, een fietsend jongetje dat zwaait naar de trein. Een regenboog in de verte. Ik denk terug aan de dag van gisteren.

Ik geloof niet meer in toeval. Ik ga met mijn vader -met wie anders?- naar Papa-vertolker Stef Bos. De afgelopen jaren ben ik ook zijn andere werk gaan luisteren. Een taalvirtuoos, die gevoelens onnavolgbaar weet te verwoorden. Vijfentwintig jaar in het vak. Hij zingt een sprong in de tijd en met zijn woorden maak ik een prachtige droomvlucht over mijn eigen leven.

Hij beschrijft de tijd als een rivier
En hij zingt

Ik ben op een dag
Uit de tijd gevallen
Ben nog wel hier
Maar niet nu

Ergens diep in mij woont een wonder
T is de stem van iemand die er niet meer is
Ze vertelt mij
Wat ik niet meer wist

Als je niet meer weet
Wie je bent
Ben je dichterbij de kern
Dan je denkt

Mijn hoofd is moe
En mijn hart is leeg
Sla ik dicht of breek ik open?
Is dit het einde of het begin?

Niets meer te verliezen
Ik vlieg als een vogel
Ik zoek een nieuwe tijd
De horizon voorbij

De twijfel is gebleven
Maar ze leidt niet meer
De dans
Ik dans en dans

Is dit nu later?
Eindelijk is het later
De ruimte is oneindig
Zolang je maar je grens verlegt

Mijn tijd moet nog komen
Ik ben nog altijd onderweg
Ik heb nog steeds mijn dromen
Ik ben pas op de helft

Ik lijk steeds meer op jou
Ik hou steeds meer van jou

Ik heb je liever liefste
Elke dag

Geef een reactie

