Dans van overgave

Als de nacht wakker wordt
En de dag gaat slapen
Zingt een enkele merel
Nog haar laatste lied

Ik val in slaap
En droom hier ver vandaan
Ik geef me over
Aan flarden van bestaan

Het is een droom
Van een dans die ik dans
Wervelend door de ruimte
Met overgave van weleer

Als ik wakker word
Resten stille beelden
En een zoete gedachte
Van zwierende jurken

Want als de scherpe kantjes
Verdwenen zijn
Blijven ronde vormen over
En de dans van overgave

Als de nacht gaat slapen
En de dag wakker kust
Komt de zon op
Bij afnemende maan

En zingt de merel
Haar nieuwste lied

Geef een reactie

