My kind of town

Na negen uur trans-Atlantisch vliegen arriveren we op Chicago O’Hare International Airport. Het duurt nog meer dan een onderhoudend uur voordat we door de douane heen zijn. In dat uur vervolg ik namelijk mijn spelletje mensen kijken.

Beschouw ik van dichtbij de discussie tussen een knappe beambte en een mijnheer die denkt dat hij wél de uitzondering op de regel mag zijn. Zie ik hilarische taferelen met Japanse toeristen die, net zoals in het Rijksmuseum, als eendjes achterelkaar aan lopen. Komt er een gezellig beagle drugs snuiven in alle tassen en dreigt een douanier de mobiel in te nemen van iemand die denkt dat de regel Niet bellen niet voor hem geldt.

Ik voel me ontzettend op mijn gemak in het multiculti-publiek en realiseer me vrij plotseling hoe ik met mijn blonde haar eigenlijk de uitzondering ben. Ik verbind mij zonder woorden, in gedachten met alle mensen om mij heen.

Dan staan we buiten. Het is zonnig en prettig warm. Een taxichauffeur biedt zijn diensten te duur aan, dus we shoppen nog even verder. Een Afro-Amerikaanse man, die uiteraard al eens in Amsterdam is geweest, rijdt ons -langs Trumptower- in sneltreinvaart naar de lobby van ons hotel. En wat voor hotel! Okee, the room heeft niet bepaald een view, maar de entree is grandioos, de badkamer prachtig en het dakterras? O la la!

Grote Zoon grijnst van oor tot oor. Dít is waar hij al zo lang van heeft gedroomd! En als we even later beneden op het gezellig bevolkte Millenium Park lopen, hoor ik hem diep zuchten: ‘Dit is écht een mooie stad! En ik loop híer!

We tellen wel vijf zomerbruiden, gekleed als een soort van Disneyprinsessen. Mijn kleine nichtje zou prompt in katzwijm vallen! Ik ruik de mooiste magische bloemen en waan me in Marbella Puerta met al die luxe jachten in de haven van het Michiganmeer. En dan ineens gaat het lampje in het gezelschap uit. Warm, moe, hoofdpijn. We lopen terug naar het hotel, shoppen een snelle praktische boodschap en laten ons in bed vallen.

Morgen weer een dag in my kind of town!

2 gedachtes over “My kind of town

  1. jozee zegt:

    Hele fijne vakantie allemaal samen, geniet van de mensen en al het mooie om je heen.
    Als jij schrijft, reis en geniet ik met jullie mee !!!
    Groetjes Jozee.

Geef een reactie

