Tricky Travelling Tuesday

Vandaag is een reisdag. Klokslag negen uur zitten we in de taxi en na dik een uur in de ochtendspits met een gezellige Kameroense taxichauffeur staan we weer op het internationale vliegveld van Chicago. Wat een prachtige, relaxte en fijne stad is dit! Een mooiere start van onze reis hadden we niet kunnen bedenken. 

De security check is er één zoals ik eerlijk gezegd eerder had verwacht toen we van Europa naar Amerika vlogen dan op de binnenlandse vlucht nu. Schoenen standaard uit, en mijn handbagage helemaal uitgepakt in een bak door de röntgen. Dan ikzelf door de scan. Voeten op de gele voetafdrukken, handen boven mijn hoofd en even lachen naar de camera. Daarna snel de spullen weer inpakken, schoenen aan en de waterfles bijvullen. Eerlijk is eerlijk, dit is pas een check!

Een korte vlucht van Chicago naar de stad van de former-artist-formerly-known-as-Prince. Daar als ervaren luchtreizigers soepel door naar de volgende vlucht, ondertussen een slice of pizza en peanut butter muffins wegwerkend. Dan op weg naar Salt Lake City. Hier blijven we één nachtje, tegelijkertijd onze eerste AirBnB ervaring.

In de huur-Jeep de eerste eigen kilometers over land gereden, soepeltjes SLC in. Het appartment waar we verblijven ziet er knus Ikea uit. We ‘checken’ in en vertrekken snel daarna voor een avondronde door de stad. Er hangt een bijzondere sfeer. In vergelijking met Chicago is het er rustig en stil. Het is overduidelijk een stad met veel geld en met veel meer verhaal dan wij hebben voorbereid. Er zijn is evenwel genoeg. We zien de zon op een adembenemend mooie manier ondergaan.

Het is ook Volle Maan vandaag. Ik was even vergeten dat ik hier acht uren vroeger leef dan thuis, en dat Volle Maan hier dus op 19 in plaats van 20 juli valt. Dat betekent dat ik nog niet helemaal in het voor mij magische deel van het land ben beland; we hebben ieder een bestemming mogen kiezen deze vakantie, en ik koos voor Antelope Canyon en Salem (stiekem twee dus 😉). Ik had gedacht tijdens Volle Maan al dichterbij Antelope Canyon te zijn en daar de rijkdom van Moeder Aarde en haar spirits te voelen tijdens Volle Maan. Maar ik weet ook dat er voor alles een reden is. 

Volle Maan vieren op een magische plaats zou voor mij op dit moment too much zijn. Ik zie haar opkomen boven de bergen rondom Salt Lake City en dat is voor nu genoeg. We hebben een overvolle reisdag achter de rug, en het beter voor mij de nacht in de openlucht bij Antelope Canyon door te brengen wanneer de maan afnemend is. Vandaag besluit ik met massages met heerlijke etherische olieën, die -toeval bestaat niet- in het appartment staan en smeken om gebruikt te worden.

Geef een reactie

