The heat is on

Het is onmogelijk de weidsheid en grootsheid van hier te beschrijven. Het lijkt wel alsof ik naar een doorlopende voorstelling van Sir David Attenborough zit te kijken. De grootsheid van de warmte kan ik wel beschrijven. Als we een kilometer of vijftig van onze bestemming zijn, stappen we uit bij een Visitor Centre. Als ik de deur van de auto opendoe, krijg ik letterlijk een klap tegen mijn hoofd. Ik weet niet hoe snel ik bij het afdakje moet komen, waar een picknicktafel staat. Vandaar kijk ik naar de chipmunks die van schaduwplekje naar schaduwplekje rennen.

Als we het terrein van onze overnachtingsplek oprijden, laten we meteen een enorme stofwolk achter ons. De weg ernaartoe is onverhard. Baha, de Indiaanse vrouw des huizes, brengt ons naar de afgelegen tent. Hij is zo groot dat er ruimte genoeg is voor vier slaapplekken met heerlijke zachte matrassen en Indiaanse dekens. Achterin in het midden staat een enorme kaarslantaarn, wat flesjes water en lekkers. Voor vanavond. Baha vertelt iets over de geschiedenis van haar familie op dit land en ze waarschuwt voor ratelslangen en vervelende grote zware mieren die pijnlijk bijten.

We gaan boodschappen doen bij Walmart en rijden 12 mijl terug naar Page. Daar aangekomen kijken we onze ogen uit. Hier lopen ze dus gewoon met pistolen aan hun broekriem op de parkeerplaats. En ín de winkel koop je pijlen en bogen, pistolen en geweren en heel veel kogels. Gewoon, omdat het kan. Ik vraag me hoe veel, of liever, hoe weinig er nodig is om zo’n wapen te doen ‘ontvlammen’. Eén kort lontje en: the heat is on!

Geef een reactie

