Als een vallende ster

De wolken 

Wit en zacht

Drijven als watten

Aan mij voorbij

Het is in hun tempo
Dat mijn ziel
Op reis naar verre oorden
Weer terugkomt bij mij

Zij ging klein en bescheiden
Groeide met elke ervaring
Nu keert zij op haar schreden terug en
Neemt mooie herinneringen mee

Mijn lichaam ging sneller dan zij 
Hoog door de lucht in die ijzeren vogel
Mijn ziel volgt als een engel zo stil
En landt weldra

Of pas over een tijdje

Heel zacht, misschien wel

In deze nacht

Als een vallende ster

Een gedachte over “Als een vallende ster

Geef een reactie

