Adem in mijn hart

Soms zijn de woorden op
Die kunnen vertellen wat ik voel
Of zit mijn hoofd te vol
Om te schrijven wat ik bedoel

De adem van haar ziel
Stokt dan in mijn hart
Dat volloopt van verlangen
Warm, zacht en verward

Wat zou ik dan graag willen
Zwijgen en weer praten
Knuffelen en kussen
Met zij die hier niet meer is

Maar de klok kan niet meer terug
Naar vijf jaar geleden
Om de hobbels van ons leven
Voor eeuwig glad te strijken

Dat hoeft ook niet
Omdat we in mijn hart
Elkaar altijd weer tegenkomen
En ze daar zal blijven wonen

Gerrie Gilvert-Dijk, † 1 september 2011

Geef een reactie

