Vurig ontwaken

Ik lees het boek Inwijding. Dat boek gaat, in een notendop, over een Hongaarse vrouw die paranormale gaven heeft en die zich op een bepaald moment herinnert dat ze in een vorig leven de dochter van een Egyptische farao was en dat ze graag ingewijd wil worden als hogepriesteres. Het verhaal vertelt over alle beproevingen op haar pad.

Tegelijkertijd geeft het boek inzichten in wiskundige vraagstukken, de verbanden tussen sterrenstanden en lotsbestemmingen, het hoe en waarom van de piramiden en en zeven niveaus van bewustzijn waarin leven zich manifesteert.

Er zijn echt hele pagina’s die ik zou kunnen herlezen en herlezen, zonder er eigenlijk een touw aan vast te kunnen knopen. En toch. Toch weet ik dat wat ze schrijft, hout snijdt. Ik heb inmiddels veel verschillende spirituele boeken gelezen en er zijn zoveel overeenkomsten in de verhalen. Ik ben ervan overtuigd dat die schrijvers niet allemaal elkaars boeken hebben gelezen (en overgeschreven 😊). Er is gewoon meer.

Dat is waar ik aan denk als ik vannacht wakker word. Of eigenlijk vanmorgen. Het is voor het eerst in een heel lange tijd dat ik de nacht heb doorgeslapen. Eens niet uit bed hoefde om te plassen, of een plotselinge plaatselijke hittegolf voelde waardoor ik de dekens van mij af gooi. Het is vijf uur als ik wakker schrik uit de droom, waarin ik in een brandweerauto op weg was naar het blussen van een brand.

Werd ik wakker omdat ik de brand niet wilde blussen? Was het misschien wel een vurig ontwaken?

Een gedachte over “Vurig ontwaken

Geef een reactie

