Strikjes tot inspiratie

Vorig jaar beschreef ik, als startopdracht voor het Pad van de Maanmagie, mijn leven in de vorm van een sprookje. Nu is een van de opdrachten voor mijn eerstvolgende Maanmagieweekend het schrijven van een sprookje over het afgelopen jaar. Appeltje, eitje, zou je denken. Als ik eerst in vier A4tjes zesenveertig jaar kan beschrijven, dan moet dat toch makkelijk lukken met een jaar. Niets is minder waar.

Ik ben ontzettend aan het stoeien met mijn ervaringen om ze in woorden te vangen. Want waar het eerste sprookje er een was vol met goede en slechte heksen en feeën, draken, zeemeerminnen, prinsen en elfjes, wist ik al vrij snel dat dit nieuwe sprookje niet over mijn buitenwereld, maar veel meer over mijn binnenwereld zou gaan. En hoe breng ik daar al die magische types in onder, zonder de indruk te geven van een meervoudige persoonlijkheid 😊?

Het sprookje is inmiddels af. En anders dan in alle andere sprookjes, heb ik het deze keer, net zoals ik dat in dit blog doe, in de ik-vorm geschreven. Het is een soort Alice in Wonderland geworden. Om het te begrijpen, moet je erbij geweest zijn. En aangezien alleen ík in mijn binnenste zit, is er maar één die de hoed en de rand kan onderscheiden 😉.

Het schrijven heeft me veel energie gekost. Omdat ik, zoals je wellicht al merkt aan de frequentie van dit blog, om allerlei redenen de sleutel naar Inspiratie een beetje kwijt ben. Er zit zoveel in de weg in mijn hoofd. Het mooie is wel dat ik weet dat Inspiratie er altijd is, dat het er veel meer om gaat dat ik me ervoor kan openstellen. En het paradoxale daarvan is dan weer dat ik dat niet te hard moet willen, want dan lukt het weer niet.

Mijn eerdere 768 verhalen op dit blog helpen me overigens heel erg om strikjes te binden aan de sleutel tot Inspiratie. Strikjes die mij helpen ontspannen, omdat ik weet dat diep in mijn hart alles al aanwezig is. Zo puzzel ik sinds gisteravond weer even heel erg met Hoe zoek en vind ik de leegte in mijn lijf? Daar waar eeuwige rust heerst, en Inspiratie geduldig in een hoekje op mij zit te wachten. Ik google op de strikjes ‘Diadox’ en ‘ziel’ et voila, daar is mijn les voor vandaag: Kompas van de ziel!

Geef een reactie

