Buiten tijd en ruimte 

Als een klein kind heb ik op de knopjes geduwd. Het hoofd- én het voeteneinde heb ik omhoog en omlaag laten zoemen voordat ik , bijna in ‘the wee small hours- na een lange dag ging slapen. En als ik wakker word, is dat heel ontspannen en uitgerust. Ik kijk, zonder leesbril, op de klok. Half zeven. Ik schuif de gordijnen open. Het is pikkedonker, de hemel is bezaaid met sterren. Ik stap weer terug in bed. Met leesbril. En zie dat het half zes is. Ik ben klaarwakker.

Ik schrijf en ik lees wat. Doe leeslampjes aan en weer uit. Want in mijn hart heeft zich een voornemen genesteld. Om hier, downtown Betuwe, de zon vanuit mijn bed te zien opkomen. Dus duik ik, als het nog donker is, onder de regendouche. Frisgewassen stap ik dit etmaal voor de derde keer in mijn bed. In de het rechterraam piept het eerste ochtendgloren.

Ik lig in de Boomgaardkamer. Dat betekent dat ik het filigrain van de bomen op mijn netvlies kan branden vanuit mijn bed. En als ik mijn ogen sluit voor een korte ochtendmeditatie, vliegt de tijd voorbij met de fijnste takjes aan de binnenkant van mijn oogleden.

Als ik ze weer opensla, is de hemel vanuit mijn bed (het zou met recht een hemelbed mogen heten) zalmoranje en waterblauw gekleurd. Ik hoor de eerste musjes en meesjes tsjilpen, een eend kwaakt eenzaam over. 

Zometeen stap ik het leven weer in. Zal ik aanschuiven aan een gedekte ontbijttafel en daarna in de auto stappen op weg naar dag twee van mijn ervaring als tempelhoedster op het pad van de Maanmagie. Ja, daar hebben we een plaats buiten tijd en ruimte. Maar ook hier, in mijn kamer van de B&B heb ik het gevoeld. Hoe het is om te Zijn in een plaats buiten tijd en ruimte.

Een gedachte over “Buiten tijd en ruimte 

Geef een reactie

