Groeidansjes

Elke Nieuwe Maan verrast me weer. Ook vandaag. Mijn hart danst als ik naar buiten stap en na een paar bewolkte dagen Venus zie schitteren aan de hemel. En links daaronder de sikkel van de Nieuwe Maan.

En terwijl ik daar zo loop, verwonder ik me over hoe het werkt in het leven. Dat ik me jarenlang ergens niet bewust van was. Hoe ik niet de link legde tussen hoe ik me voelde en hoe daar een groter verband was. Dat mijn gevoelens een weerspiegeling waren -en zijn- van wat er in de natuur plaatsvindt. Twee jaar geleden had ik géén idee, en steeds beter voel ik dat mijn lijf reageert, samen speelt, danst, met de natuur.

De afgelopen dagen waren donker en heftig. Het stormde. De dagen waren donker, net zoals de Maan. En zo voelde het ook in mijn lijf. Ik liet nog eens langskomen wat ik los te laten had, ik voelde oud zeer. Maar bovenal voelde ik, door de zonsverduistering die met deze Donkere Maan gepaard ging, de kans om te reinigen, de pijn te transformeren in kansen, in ruimte en in liefde.

En nu zijn we aan de andere kant beland. Mijn tred is lichter, net zoals mijn gemoed. De Nieuwe Maan groeit, net zoals de lente. En ik denk dat iedereen dit voelt. Niet alleen de zweverige, spirituele mensen. Iederéén, geen uitzondering. Alleen zitten er soms een of meer laagjes van onwetendheid of onbewustzijn overheen, staan we er niet bij stil, hebben we het weggeduwd. Maar door het weg te duwen, onzichtbaar proberen te maken is het niet verdwenen. Het is er, zoals alles er al is.

Op dagen als vandaag, als het bewustzijn van verandering zo helder is, denk ik terug aan de tijd dat Grote Zoon nog klein was, en Kleine Zoon nog niet had gekozen voor ons. In die tijd zag ik het ook, de groei- en bewustzijnssprongetjes die we maken. Las ik het, in het boek Oei, ik groei. We maken ons leven lang sprongetjes. Als baby, en ook daarna. Groeisprongetjes. Groeidansjes. Zoals mijn hart vanavond danste -en groeide. Zoals de maan dat doet en zoals de lente dat doet. Omdat wij de Maan en de lente zíjn!

Geef een reactie

