Samen een straatje om

Met regelmaat neem ik Knoet mee, op vrijdag, naar mijn werk. Ze ligt dan meestentijds als een zoet kind te slapen in de bench onder mijn bureau. Drie keer gaan we er even uit. Rond tienen, na de lunch en aan het einde van mijn werkdag.

Dan springt ze als een duveltje uit haar bench en gebruikt de trap naar beneden als een glijbaan. Staat ze te springen bij de deur en holt ze naar buiten, al snuffelend naar nieuwe luchtjes. In het bos holt ze van links naar rechts, naar voren en naar achteren. Onlangs zelfs met zoveel enthousiasme dat ze een winkelhaak in m’n nieuwe jas sprong.

Vandaag bezoek ik voor het werk de fysiotherapeut. Paradoxaal genoeg kom ik er meestal met meer pijn vandaan dan dat ik er heen ga, maar de dagen erna gaat het echt stukken beter. Op zo’n dag als vandaag is het goed voor mij om ‘verplicht’ een rondje -of drie- door het bos te wandelen. Even de gewrichten buigen, en de spieren rekken en strekken. En Knoet gaat net zo graag mee.

We lopen stevig door, alle drie de keren. Ik heb een vol werkprogramma, maar voel -wellicht door de lente in de lucht- ook veel energie in mijn lijf bruisen. Eigenlijk begint het al aan mijn bureau. Als een duveltje uit een doosje spring ik op en gebruik de trap naar beneden als een glijbaan. Ik sta te springen bij de voordeur en hol naar buiten, op zoek naar nieuwe uitzichten en geluiden. In het bos hol ik met Knoet mee van links naar rechts, naar voren naar achteren. Onlangs zelfs met zoveel enthousiasme dat Knoet een winkelhaak in m’n nieuwe jas sprong.

Wellicht daarom dat mijn collega vanmiddag fijntjes opmerkt: ‘Wie laat wie eigenlijk uit?

Een gedachte over “Samen een straatje om

Geef een reactie

