Voor Knoet

Als ik naar huis kom, weet ik dat ik het stil zal vinden. Want vandaag is het weer net zo leeg in huis als de dag voordat je kwam. Het nuttige met het nuttige verenigd, want aangenaam vind ik het niet. Vandaag moest ik werken, en je twee keer snel achter elkaar wegbrengen waarvan één keer met overnachting, leek mij onrustiger dan één keer wegbrengen met twee overnachtingen. De ratio won het van mijn hart.

Na het eten ga ik tóch wandelen. Ik zie er sportief uit, alsof ik zo kan gaan hardlopen. Dat doe ik niet. Mijn tong zou na een minuut op mijn schoenen hangen, zeker nu de pollen welig tieren. Ik loop, op de maat van de muziek, stevig door. Langs de eendenvijver komt mijn jeugd voorbij. De Maastrichtse Modenacht, 1986.

Mijn heupen beginnen als vanzelf te wiegen, mijn neus fier in de wind, een glimlach om mijn mond. A, B. A, B, C, D! Tatadadada. Tatadadadadada. Sheila E. A Love Bizar…

Goedgemutst stap ik weer naar binnen. De buurman helpt de oven repareren, die dinsdag een tik heeft gehad van een blikseminslag in de buurt. Ik open zuchtend de belastingmap, de jaarlijkse plicht moet vervuld. Voor ik naar bed ga, kijk ik naar de sterrenhemel en denk aan jou. Somewhere out there, beneath the pale moonlight…

Ik slaap als een roosje. Word als gewoonlijk wakker bij de dageraad van mijn wekker. Trek mijn huiskloffie aan en ga naar beneden, al weet ik dat er niemand zachtjes jankend op mij staat te wachten. Ik laat de lampen uit en stap door de schuifpui de tuin in.

Ik geniet van de zangdeken die de vogels over de ontwakende wereld leggen. En van het duister dat in de straat heerst, omdat niet alleen onze oven een tik heeft gehad, maar alle straatlantaarns in onze buurt ook. Ik kijk naar boven en zie Grote en Kleine Beer, net zoals in elk helder duister samen met jou. Ik mis je.

Vandaag vertrek ik voor drie dagen naar een weekend vol Maanmagie en stap ik door de Poort van de Sensuele Sluiers. In alle voorpret op Facebook heb ik curieuze dingen langs zien komen, ben benieuwd wat ze voor ons in petto hebben. Ik heb er zin in. En kijk stiekem ook al heel erg uit naar zondagavond, als ik jou weer in mijn armen sluit. En jij er van gekkigheid meteen weer uitspringt.

6 gedachtes over “Voor Knoet

    • AFG zegt:

      Ah, dat is natuurlijk niet mijn bedoeling. Dan laat ik je nu ook glimlachen: na afgelopen vijf dagen ook zonder elkaar te zijn geweest (weekendje weg, opleidingsdag en een congres) hebben er elkaar daarnet met een lik en een knuffel begroet. Ze ligt nu amechtig kijkend aan mijn voeten 😊

Geef een reactie

