Voetbal in de wind

Als kleine jongens groter worden

Komt de dag

Dat grote kleine-jongens-dromen

Vervliegen in de wind

 

Vandaag is zo’n dag

Waarop mijn kleine jongen

Lijkt wel plots- groot geworden

En de droom gevlogen is

 

Daar gaat ie dan

Voor de allerlaatste keer

En denk ik terug

Aan al die keren van weleer

 

Als een F-je op een kluitje

Met al die andere jongens naar de bal

 

Als pupil van de week trots

Naast de besten van de stal

 

Als bescheiden puber

Hopend op dé vraag van FCB

 

Nu sta ik hier

En voel ik wat hij zegt

Niet te voelen

Hij slaat zijn ogen neer

 

Ik kijk hem na

Zachtjes zwoegend op zijn zware fiets

Wat ben ik trots op hem

Hij die nu stopt, voor altijd mijn voetbalheld

Geef een reactie

