Jaren zestig wolkenblijheid

Vandaag had ik twee keer fietspech. Geen lekke banden, maar op de heenweg zeiknat geregend en op de terugweg flinke wind tegen.  Ik wilde solidair zijn met Grote en Kleine Zoon, die na drie prachtig zonnige vrije dagen weer veertien kilometer enkele reis naar school moesten fietsen. Je hoort me niet zeuren hoor. Want ondertussen geniet ik eigenlijk heel erg van die Hollandse wolkenluchten.

Ook tijdens de avondwandeling zijn er weer bijzondere wolken. Een eend bijvoorbeeld. Tussendoor piept het zonnetje en stiekem hoop ik op een regenboog die niet verschijnt. Het maakt niet uit. Mijn mp3 staat op shuffle en ik ben volmaakt gelukkig als ik Crosby, Stills, Nash & Young hoor met Our house.

 

Het liedje doet me terugdenken aan de Top 2000 a GoGo waarin muziekprofessor Leo Blokhuis vertelt hoe dit liedje tot stand is gekomen. Jaren zestig wildebras Graham Nash is ten tijde van het schrijven van het liedje -rond mijn geboortejaar- dolgelukkig met Flower Power Queen Joni Mitchell en schrijft het in slechts een uur. Ware inspiratie uit klein huiselijk geluk. Een huis, twee katten in de tuin en bloemen in een netgekochte vaas. Wat wil een mens nog meer?

Ik zie de parallel met mijn wolkenblijheid. Zoveel mensen denken: ‘Die is gek!’ en ik geniet me gelukkig …

Een gedachte over “Jaren zestig wolkenblijheid

Geef een reactie

